سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

شغل طراحی سایت چیست
فهرست مطالب

شغل طراحی سایت چیست ؟

دلیل تمایل افراد به شغل طراحی سایت چیست ؟ این شغل که در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته نیازمند مهارت، خلاقیت و تجربه است. کسانی که وارد این حیطه می شوند باید از مهارت های فنی برای طراحی وب سایت برخوردار باشند تا بتوانند از پس هر چالشی در این مسیر برآیند. در ادامه خواهیم گفت که شغل طراحی سایت چیست و چه جنبه هایی دارد؟

شغل طراحی سایت چیست

طراحی سایت

دلیل محبوبیت و علاقه مندی افراد به شغل طراحی سایت چیست ؟ حتما در سال های اخیر با افراد زیادی مواجه شده اید که در حیطه طراحی سایت، تولید محتوا، سئو و … فعالیت می کنند و از شغل خود رضایت بالایی دارند. کسانی که به عنوان طراح سایت مشغول به کار هستند علاوه بر خلاقیت باید از مهارت فنی بالایی نیز برخوردار باشند. زیرا آن ها در یک مسیر پر از چالش حضور دارند که رفع هر کدام از چالش ها نیازمند تجربه است. یک طراح سایت باید به قدری در کار خود حرفه ای باشد که بتواند در تمام حوزه ها کار کند. به طور مثال او نباید دارای محدودیت در طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت قنادی، طراحی سایت مشابه دیجی کالا، طراحی سایت رستوران و … باشد.
طراح سایت باید از قدرت تصویرسازی بالایی برخوردار باشد تا بتواند طرح اولیه را در ذهن خود ایجاد و درک کند و سپس آن را بر روی کاغذ یا نرم افزار پیاده کند. بسیاری از افراد مشاغلی مانند برنامه نویسی و طراحی سایت را با یکدیگر اشتباه می گیرند و تصور می کنند که هر دوی آن ها یکی هستند. اما این دو حیطه دارای تفاوت های زیادی با یکدیگر می باشند که در نگاه اول، به عنوان یک شغل مشترک به نظر می رسند! طراح وب سایت به بخش ظاهری سایت توجه می کند و تلاش دارد آن را به نحوی طراحی کند که مورد قبول کاربر باشد. در واقع هر آن چیزی که کاربر در ظاهر سایت مشاهده می کند توسط طراح سایت، ایجاد شده است. اما کدنویسی مربوط به سمت سرور می باشد و اصطلاحات پشت صحنه سایت است!

با قیمت مناسب سفارش طراحی سایت شرکتی دهید...

ویژگی‌ های طراح وب چیست ؟

ویژگی های لازم برای ورود به شغل طراحی سایت چیست ؟ افرادی که در این حیطه مشغول به کار هستند ساعات زیادی از روز را پای لپ تاپ و کامپیوتر می گذرانند و در واقع می توان گفت که کامپیوتر بخش جدایی ناپذیر از زندگی آن ها می شود. در مسیر طراحی سایت چالش های زیادی وجود دارد که ممکن است برخی از آن ها را قبلا تجربه نکرده باشید. به همین دلیل اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید باید به طور مداوم در حال یادگیری باشید و اطلاعات خود را آپدیت کنید. بدون شک طراحان سایت باید از روحیه شکست ناپذیری برخوردار باشند تا بتوانند روز به روز در کار خود پیشرفت کنند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با کوچک ترین شکست، دچار سرخوردگی می شوید باید بگوییم که در این شغل موفق نخواهید شد مگر آنکه به تقویت روحیه خود بپردازید! هم اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم شغل طراحی سایت از درآمد بسیار ایده آل در ایران و سایر کشورهای جهان برخوردار است.
شغل طراحی سایت چیست

رشته های مورد نیاز برای شغل طراحی سایت چیست ؟

افرادی که در رشته های مرتبط از جمله مهندسی نرم افزار، مهندسی IT ، علوم کامپیوتر تحصیل کرده اند گزینه های مناسبی برای ورود به شغل طراحی سایت محسوب می شوند. اما الزاما برای موفق شدن در این شغل نیازی به تحصیلات دانشگاهی و مدرک ندارید. زیرا بخش عمده ای از آموزش های دانشگاه، به شکل تئوری هستند و اگر با تجربه و مهارت همراه نشوند ضامن موفقیت شما نخواهند شد. اغلب افرادی که در حال حاضر جایگاه خوبی در شغل طراحی سایت دارند به شکل تجربی آن را آموخته اند. علاقه و مهارت عامل مهمی در موفقیت افراد محسوب می شود.
اگر شما به مهارت کافی در این زمینه برسید می توانید به راحتی اقدام به طراحی سایت آگهی، طراحی سایت مزایده، طراحی سایت مثل دیجی کالا، طراحی سایت چند زبانه و … کنید. اگر در ابتدای راه هستید توصیه می کنیم تعرفه خود را کاهش دهید تا مشتریان بتوانند به شما سفارش طراحی سایت فروشگاهی ارزان، سایت شرکتی و … را بدهند. قطعا با افزایش مهارت و تجربه امکان افزایش تعرفه نیز وجود خواهد داشت.

مهارت های لازم

مهارت های لازم برای ورود به شغل طراحی سایت چیست ؟ افراد می توانند به دو روش اقدام به طراحی سایت کنند. متداول ترین روش استفاده از سیستم های مدیریت محتواست که نیازی به فراگرفتن دانش کدنویسی ندارد. توصیه می کنیم اگر می خواهید یکی از حرفه ای ترین طراحان وب شوید باید کدنویسی را نیز آموزش ببینید تا بتوانید سایت های اختصاصی را نیز راه اندازی کنید. بدین منظور باید با زبان هایی از جمله HTML، PHP ، CSS ، جاوااسکریپت و … آشنا شوید. از دیگر مهارت های مورد نیاز تسلط نسبی به نرم افزارهای گرافیکی از جمله فتوشاپ می باشد. قطعا تسلط به اینترنت و مفاهیم مربوط به وب اهمیت زیادی دارد. اگر تسلط بر وب وجود نداشته باشد احتمال موفقیت شما به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. به جرات می توان گفت که خلاقیت جزو جدایی ناپذیر از این شغل محسوب می شود. شما باید آثار جدید خلق کنید. زیرا کپی کردن آثار سایر طراحان توصیه نمی شود و باعث افت جایگاه شما در بازار خواهد شد. آپدیت بودن دانش و بروز نگهداشتن توانایی ها باعث موفقیت روز افزون شما در این شغل جذاب و البته پردرآمد خواهد شد.
5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها