سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

طراح سایت چیست
فهرست مطالب

طراح سایت چیست ؟

منظور از طراح سایت چیست ؟ طراح سایت فردی است که تمام مراحل طراحی تا راه اندازی وب سایت را انجام می دهد. او قطعا یک فرد متخصص می باشد و قادر است تمام جوانب را بسنجد. نخستین وب سایت جهان حدود 28 سال پیش راه اندازی شد و تاکنون مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است. در حال حاضر این حوزه پیشرفت زیادی کرده و روز به روز شاهد تحولات و تغییرات بیشتری در آن هستیم. در این مطلب قصد داریم بگوییم که طراح سایت چیست و چه اصولی باید در وب دیزاین رعایت شود؟

طراح سایت چیست

تاریخچه طراحی سایت

در پاسخ به این سوال که طراح سایت چیست باید اشاره ای به تاریخچه طراحی سایت داشته باشیم. نخستین وب سایت در جهان حدود 28 سال پیش راه اندازی شد. در آن سال ها اینترنت پیشرفت زیادی نکرده بود و مرورگرهای محدودی در این زمینه فعالیت می کردند. تعداد کاربران اینترنت بسیار کم بود و هیچکس تصور نمی کرد که روزی زندگی انسان به اینترنت گره بخورد! اما امروزه بیش از 1 میلیارد سایت در دنیای اینترنت وجود دارد و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. کاربران زیادی به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستند و تلاش می کنند با طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت رستوران و … به کسب درآمد بپردازند.
اغلب افراد با شنیدن نام فروشگاه اینترنتی به یاد فروشگاه دیجی کالا می افتند. به جرات می توان گفت بخش مهمی از رونق کسب و کارهای اینترنتی مرهون این فروشگاه می باشد. زیرا گام های نخستین توسط او برداشته شد و هم اکنون یکی از بزرگ ترین وب سایت های فروشگاهی در جهان است. شما هم می توانید با طراحی سایت مشابه دیجی کالا، کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. اگر در ابتدای راه هستید و بودجه زیادی در اختیار ندارید بهتر است ابتدا به فکر طراحی سایت فروشگاهی ارزان باشید و بعد از رونق کار خود، قابلیت های فروشگاه را افزایش دهید. این نکته در خصوص طراحی سایت صنعتی، طراحی سایت قنادی، طراحی سایت موزیک، طراحی سایت شرکتی و … نیز صدق می کند.

با قیمت مناسب سفارش طراحی سایت شرکتی دهید...

شغل طراحی سایت چیست ؟

مهم ترین وظایف طراح سایت چیست ؟ اگر بخواهیم یک توضیح کامل، جامع و ساده در خصوص این شغل و وظایف آن بدهیم باید بگوییم که طراحی سایت، نوعی هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوای متنی، تصویری و … در صفحات وب است. هیچ محدودیتی در نوع فعالیت یک سایت وجود ندارد. هر کدام از سایت ها می توانند با اهداف از پیش تعیین شده به فعالیت خود ادامه دهند. طراح سایت باید توجه ویژه ای به گرافیک آن داشته باشد. زیرا این موضوع تاثیر زیادی در بهبود تجربه کاربری دارد و می تواند یک کاربر عادی را تبدیل به یک مشتری وفادار و دائمی کند. در واقع می توان گفت که طراحی سایت همانند طراحی داخلی ساختمان است. قطعا هر چه طراحی زیباتر و چشم نوازتر باشد افراد بیشتری به آن جذب می شوند.
طراح سایت چیست

اصول مهم در طراحی سایت

شناخت تفاوت طراحی وب و توسعه وب

یکی از مهم ترین مسئولیت های طراح سایت چیست ؟ طراح سایت باید قبل از هر چیز با تفاوت میان طراحی و توسعه وب آشنا باشد. معمولا این دو مفهوم به طور اشتباه به جای یکدیگر استفاده می شوند. طراحی مربوط به بخش ظاهری سایت است. در حالی که توسعه مربوط به زیرساخت های آن می شود. یک طراح وب موظف است سایت را به شکلی طراحی کند که مخاطبین به آن جذب شوند. اما توسعه دهنده وظیفه دارد تا ساختار یا اسکلت سایت را به نحوی اصولی، قوی و فنی ایجاد کند تا کار با سایت برای مخاطبین راحت تر شود. معمولا توسعه سایت از طریق کدنویسی انجام می شود حتی اگر سایت وردپرسی باشد ! بدین منظور از زبان هایی مانند Html، CSS، PHP ، جاوااسکریپت و … استفاده می شود.

شناخت المان ها در طراحی

تعادل : منظور از شناخت المان ها توسط طراح سایت چیست ؟ یکی از مهم ترین المان ها تعادل است. تعادل بصری به این معناست که سایت باید به نحوی طراحی شود که کاربر به کلیت آن جذب شود نه آنکه صرفا تمرکز خود را بر روی بخش خاصی از سایت بگذارد. بدین منظور باید یک خط فرضی در وسط صفحه وب سایت کشیده شود تا تعادل بصری بهتر انجام شود. تعادل شامل دو نوع تعادل متقارن و غیرمتقارن است که توضیح آن از این بحث خارج می باشد.

کنتراست : کنتراست به معنای تضاد است. یک طراح سایت باید بتواند به خوبی تضادها را در کنار یکدیگر قرار دهد تا ظاهر بهتری برای سایت ایجاد شود. وجود کنتراست سبب ایجاد گیرایی و تنوع می شود و قطعا بازخورد بهتری از کاربر دریافت خواهیم کرد.

تاکید : تاکید به این معناست که در طراحی سایت باید به چیزی تاکید کنید که تمرکز اصلی تان بر روی آن است. به طور مثال اگر تمرکز شما بر روی تعمیرات لوازم خانگی است باید در صفحه اول سایت تاکید خود را بر تعمیرات لوازم خانگی بگذارید. از متون، تصاویر و … استفاده کنید که ارتباط موضوعی با آن دارند.

حرکت : اغلب افراد هنگامی که به یک وب سایت مراجعه می کنند نمی دانند که چشمان آن ها به طور ناخودآگاه بر بخش هایی حرکت می کند که طراح سایت می خواهد ! حرکت از مهم ترین المان ها و عناصری است که بر مبنای آن حرکت چشم کاربران بر روی بخش های مهم انجام می شود.

سلسله مراتب

سلسله مراتب از دیگر اصول مهمی است که باید توسط طراح سایت رعایت شود. به طور مثال شما هیچ گاه نام کسب و کار خود را در پایین صفحه یا فوتر قرار نمی دهید. اصل سلسله مراتب حکم می کند که آن را در بالا صفحه قرار دهید تا کاربران به محض ورود آن را مشاهده کنند. هر چه تمرکز شما بر این بخش بیشتر باشد و بتوانید خود را به نحوی معرفی کنید که کاربران با حیطه فعالیت شما بهتر آشنا شوند شانس بیشتری در موفقیت خواهید داشت.

فضای سفید

دلیل در نظر گرفتن فضای سفید توسط طراح سایت چیست ؟ فضاهایی که در یک صفحه وب وجود دارند به عنوان فضای سفید در نظر گرفته می شوند. این بخش اهمیت فوق العاده ای در طراحی سایت دارد. اگر شما تمام صفحه وب سایت را پر از متن، تصویر و … کنید هیچ جذابیتی برای کاربر نخواهید داشت. در واقع آلودگی بصری ایجاد می کنید و سبب ایجاد سردرگمی در مخاطب خواهید شد.

یکپارچگی

یکپارچگی در طراحی سایت زمانی اتفاق می افتد که تمام المان های مذکور که در بالا به آن ها اشاره کردیم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و سبب ایجاد یکپارچگی در سایت شوند. این امر سبب می شود که کاربر ارتباط بهتری با سایت شما برقرار کند و تعاملات به بهترین نحو اتفاق بیفتند.

چیدمان وبسایت

توصیه می کنیم در ابتدای راه، چیدمان سایت را به بهترین نحو انجام دهید. زیرا حکم اسکلت را دارد و در واقع نظم سایت شما را تعیین می کند. اگر چیدمان به نحو صحیح انجام شود تاثیر زیادی در جذب کاربر خواهد داشت. چیدمان توسط چند المان مهم انجام می شود که یکی از آن ها، هدف وب سایت است. به طور مثال چیدمان ارتباط مستقیمی با این امر دارد که شما قصد انتقال چه پیامی را به مخاطب دارید. قطعا نمی توان یک قانون مشخص برای چیدمان معرفی کرد. اما چیدمان مطابق با محتوا بسیار متداول است. منظور از چیدمان مطابق با محتوا این است که به طور مثال اگر شما دارای یک وب سایت فروشگاهی هستید بهتر است ابتدا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید و سایت را به نحوی طراحی کنید که فضای زیادی برای برجسته کردن محصولات و خدمات تان وجود داشته باشد. اما اگر می خواهید یک سایت وبلاگی یا محتوایی داشته باشید باید ابتدا مطالب را به طور سازمان یافته و منظم نمایش دهید.
5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها