سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

طراحی سایت پزشکی چیست
فهرست مطالب

طراحی سایت پزشکی چیست ؟

طراحی سایت پزشکی چیست و چرا اغلب افراد ترجیح می دهند به جای دریافت نوبت حضوری، از سیستم آنلاین استفاده کنند؟ کمک گرفتن از سیستم های آنلاین و سایت های اینترنتی در هزینه، زمان و انرژی شما صرفه جویی می کند. در این مطلب قصد داریم به یک پاسخ جامع برای این سوال که ” طراحی سایت پزشکی چیست ؟ ” بپردازیم و نکات مهم در این خصوص را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی سایت پزشکی چیست

اهمیت طراحی سایت پزشکی چیست ؟

از نظر شما اهمیت طراحی سایت پزشکی چیست و چرا پزشکان و بیماران ترجیح می دهند بسیاری از امور را از طریق سایت و پایگاه های اینترنتی انجام دهند؟ حتما برای شما هم پیش آمده که قصد مراجعه به یکی از پزشکان مشهور را داشته اید اما به دلیل ازدحام در مطب، از مراجعه صرف نظر کرده اید. خوشبختانه از زمانی که تعداد سایت های پزشکی رو به فزونی رفت بسیاری از پزشکان تصمیم گرفتند خدماتی مانند ارائه نوبت را از طریق سایت و اپلیکیشن های مربوطه انجام دهند. زیرا با این کار کمک زیادی به بیمار می کنند. یکی از سوالات متداولی که در این حوزه وجود دارد این است که ویژگی های طراحی سایت پزشکی چیست ؟ مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سایت پزشکی از نظر ساختار، بخش بندی، منو و … تفاوت های بسیار زیادی با سایت مارکتینگ دارد و شرکت هایی که در حوزه طراحی سایت فعالیت می کنند به خوبی با این تفاوت ها آشنا هستند.

با قیمت مناسب سفارش طراحی سایت پزشکی دهید...

نقش طراحی سایت در جلب اعتماد بیمار به پزشک

علم پزشکی به عنوان یکی از گسترده ترین علوم شناخته می شود. تعداد پزشکان و متخصصین در حوزه های گوناگون بسیار زیاد است و در اغلب مواقع بیماران در هنگام انتخاب پزشک معالج با مشکلات زیاد و سردرگمی مواجه می شوند. قطعا در دنیای امروز پزشکان مشهور و معتبر دارای یک سایت هستند تا بتوانند از طریق آن اطلاع رسانی کنند. برخی از این پزشکان در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز و … حضور دارند و مراجعه بیماران و دریافت نوبت از سایر شهرستان ها دشوار می باشند. به همین دلیل بیماران می توانند در شهر خود وارد وب سایت پزشک مورد نظر شوند و بعد از دریافت نوبت، در روز مقرر به شهر تهران یا سایر شهرها مراجعه کنند.

علم پزشکی به عنوان یکی از گسترده ترین علوم شناخته می شود. تعداد پزشکان و متخصصین در حوزه های گوناگون بسیار زیاد است و در اغلب مواقع بیماران در هنگام انتخاب پزشک معالج با مشکلات زیاد و سردرگمی مواجه می شوند. قطعا در دنیای امروز پزشکان مشهور و معتبر دارای یک سایت هستند تا بتوانند از طریق آن اطلاع رسانی کنند. برخی از این پزشکان در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز و … حضور دارند و مراجعه بیماران و دریافت نوبت از سایر شهرستان ها دشوار می باشند. به همین دلیل بیماران می توانند در شهر خود وارد سایت پزشک مورد نظر شوند و بعد از دریافت نوبت، در روز مقرر به شهر تهران یا سایر شهرها مراجعه کنند.

طراحی سایت پزشکی چیست
چگونه اعتماد بیمار به پزشک با طراحی سایت بیشتر می شود؟ موضوعی که قصد داریم به آن اشاره کنیم بسیار ملموس است زیرا افراد زیادی آن را تجربه کرده اند. آیا تا به حال برای شما پیش آمده که برای بیماری خود به دنبال یک پزشک متخصص باشید و آن را در گوگل جستجو کنید؟ به طور مثال عبارت ” پزشک متخصص عفونی ” را جستجو کرده باشید و با تعدادی از سایت ها و لینک ها مواجه شده باشید. اغلب بیماران به لینک های اول تا سوم گوگل اعتماد بیشتری می کنند و پزشکانی که در این سه رتبه معرفی می شوند شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. به همین دلیل می توان گفت که در طراحی سایت پزشکی باید اصول سئو رعایت شود.

هدف از طراحی سایت پزشکی چیست ؟

بخش های مختلف در طراحی سایت پزشکی چیست ؟ سایت های پزشکی با اهداف گوناگون طراحی می شوند. به طور مثال برخی از پزشکان برای ارائه نوبت به صورت آنلاین درخواست طراحی سایت می کنند تا از شلوغی و ازدحام در مطب خود جلوگیری کنند. برخی دیگر از پزشکان با هدف اطلاع رسانی و انتشار آخرین اخبار علمی به دنبال راه اندازی یک سایت هستند تا از این طریق اطلاعات بیماران خود را افزایش دهند. اما برخی دیگر از پزشکان جزو اساتید دانشگاهی هستند و به منظور ارائه مقالات و تحقیقات سایت طراحی می کنند تا ارتباط بهتر و بیشتری با دانشجویان خود داشته باشند. اما به طور کلی یک سایت پزشکی که از انواع طراحی سایت محسوب می شود دارای بخش های زیر است.

بخش های مختلف سایت پزشکی

درباره ما

به طور معمول در این بخش اطلاعات کامل پزشک ارائه می شود. ذکر توانایی ها، سابقه، میزان فعالیت، رزومه تحصیلی، کاری و … ضروری است. معمولا بیماران با مراجعه به این بخش می توانند اطلاعات کاملی از پزشک دریافت کنند.

تماس با ما

در بخش تماس با ما تمام راه های ارتباطی با پزشک، مطب و بیمارستان درج می شود. بیماران می توانند با برقراری ارتباط در زمینه بیماری خود مشورت بگیرند.

رزرو آنلاین

اگر سایت برای یک پزشک طراحی شود بخشی به نام رزرو آنلاین به شکل ساده در آن قرار می گیرد. اما اگر بخواهید سایت را برای بیمارستان یا کلینیک درمانی طراحی کنید باید این بخش را به چند زیر آیکن تقسیم بندی کنید و قابلیت جستجوی پزشک، نوع تخصص، نوع درمان و … را نیز به آن اضافه کنید.

اطلاعات پزشکی و تحقیقات

در تمام سایت های پزشکی باید بخشی تحت عنوان آخرین اخبار علمی و مقالات تحقیقی وجود داشته باشد تا بیماران بتوانند نسبت به نوع بیماری و درمان های آن اطلاعات کافی بدست آورند. البته اگر سایت برای دانشگاه های پزشکی طراحی شده باشد باید از جدیدترین روش های درمانی و داروهایی که به واسطه تحقیقات دانشجوهای دانشگاه کشف شده پرده برداری کنید.

ثبت کاربر

اگر بخواهید برای هر کدام از بیماران یا کاربران یک محیط مخصوص ایجاد کنید می توانید بخشی برای ثبت کاربر، ورود و خروج آن ها در نظر بگیرید. با این کار هر کدام از بیماران می توانند ثبت نام اینترنتی را انجام دهند و در هنگام عضویت، امکان رزرو آنلاین و رهگیری آن را داشته باشند.

کلام آخر !

قطعا در طراحی سایت پزشکی باید پارامترهای مختلفی از جمله استفاده از قالب مناسب، دسترسی آسان به بخش های کاربردی و مهم، استفاده از تصاویر باکیفیت، سئوی عالی و … را در نظر داشته باشید. معمولا در طراحی سایت پزشکی از قالب های شلوغ و قابلیت های اضافه استفاده نمی شود. بلکه سادگی قالب می تواند برای بیماران اعتماد برانگیزتر باشد. توصیه می کنیم طراحی سایت پزشکی را به یک شرکت معتبر در این زمینه بسپارید زیرا نیاز به دقت و ریزبینی فراوان دارد. علاوه بر سایت پزشکی طراحی سایت فروشگاهی ارزان، طراحی سایت مشابه دیجی کالا، طراحی سایت فروشگاهی رستوران و طراحی سایت قنادی نیز باید به دست متخصصین در این حوزه انجام شود. زیرا هر کدام از این سایت ها باید بر اساس چهارچوب و نیاز مشتری راه اندازی شوند.

5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها