سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

طراحی سایت رستوران چیست
فهرست مطالب

طراحی سایت رستوران چیست

طراحی سایت رستوران چیست ؟

طراحی سایت رستوران چیست و چرا مدیران رستوران باید برای کسب و کار خود سایت راه اندازی کنند؟ با توجه به رشد اینترنت و دیجیتالی شدن بسیاری از امور، دریافت خدمات متنوع مانند خرید غذا نیز از فروشگاه های اینترنتی امکان پذیر شده است. در حال حاضر اغلب رستوران های مشهور و شناخته شده در کشور اقدام به ارائه خدمات خود از طریق سایت می کنند. در ادامه پاسخ هایی در خصوص طراحی سایت رستوران چیست مطرح می کنیم.

طراحی سایت رستوران چیست

طراحی سایت رستوران

بهتر است قبل از اینکه بگوییم ویژگی های طراحی سایت رستوران چیست به این نکته اشاره کنیم که رشد اینترنت و دیجیتالی شدن زندگی، انکارناپذیر است. در حال حاضر اغلب افراد به دلیل مشغله های مختلف امکان مراجعه حضوری به رستوران برای دریافت غذا را ندارند و ترجیح می دهند از اپلیکیشن ها و سایت هایی که بدین منظور طراحی می شوند کمک بگیرند. شاید اولین موضوعی که به ذهن شما می رسد این باشد که مگر امکان خرید غذا نیز به صورت اینترنتی فراهم شده است؟

در پاسخ باید به این نکته اشاره کنیم که نه تنها مشاغل رستورانی بلکه بسیاری از فعالیت هایی که در حوزه خوراک و غذای افراد قرار دارند خدمات خود را به این شیوه ارائه می کنند. تصور کنید که مشتری شما با دوستان یا اقوام خود در منزل نشسته و به دنبال یک رستوران عالی برای سفارش غذاست. قطعا او نمی تواند خانه را ترک کند و برای خرید غذا به صورت حضوری به رستوران شما مراجعه کند. اما هنگامی که سایتی را برای ارائه خدمات و فروش غذا طراحی می کنید این امکان را در اختیار تمام مشتریان خود قرار می دهید تا بتوانند با خیال راحت منوی رستوران را مشاهده کنند و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند.

با قیمت مناسب سفارش طراحی سایت فروشگاهی دهید...

مهم ترین مزیت طراحی سایت برای مدیران رستوران

مهم ترین مزیت طراحی سایت رستوران چیست ؟ اگر بخواهیم مهم ترین مزیت طراحی سایت رستوران را از دیدگاه مدیر رستوران مورد بررسی قرار دهیم این است که شما در بهترین حالت می توانید به محله یا منطقه خود سرویس دهی کنید. اما زمانی که سایت راه اندازی می کنید طیف مشتریان شما وسیع تر می شوند و می توانید به طور همزمان به کل شهر خدمت رسانی کنید. به این شیوه، کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا می کند و می توانید نیروی کار خود را نیز بیشتر کنید.
از دیگر مزیت هایی که می توان در خصوص طراحی سایت رستوران مورد بررسی قرار داد این است که هزینه های تبلیغاتی شما به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند. زیرا افرادی که برای کسب و کار خود سایت راه اندازی می کنند از بازدیدکنندگان بیشتری برخوردار هستند. واقعیت این است که روش های تبلیغات و بازاریابی به شدت متحول شده و شما به عنوان مدیر یک مجموعه نمی توانید با پخش تراکت و بروشور، مشتریان زیادی را به خود جلب کنید.

امکانات سایت رستوران

طراحی سایت رستوران که یکی از انواع طراحی سایت به شمار می رود امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیار مدیر رستوران و مشتریان آن قرار می دهد که در این بخش به آن اشاره می کنیم. قبل از هر چیز باید این توصیه را جدی بگیرید که طراحی سایت خود را به دست افراد و شرکت های متخصص بسپارید. زیرا شرکت هایی که در این زمینه از تخصص و مهارت ویژه برخوردار هستند می توانند اصول سئو و بهینه سازی سایت را به بهترین شیوه انجام دهند تا هنگامی که مشتریان شما عبارتی را در گوگل سرچ می کنند به راحتی سایت شما در دسترس آن ها قرار گیرد.

سئو کردن یک سایت از طراحی آن مهم تر است. این موضوع فقط مختص به سایت های رستورانی نیست بلکه در هنگام طراحی سایت فروشگاهی ارزان، طراحی سایت مشابه دیجی کالا، طراحی سایت قنادی و … نیز باید به این نکته توجه داشت.

سفارش غذا به صورت آنلاین

در ادامه ی پاسخ به سوال طراحی سایت رستوران چیست به امکانات آن می پردازیم. با طراحی سایت فروشگاهی رستوران، قابلیت سفارش غذا به صورت آنلاین را در اختیار مشتریان خود قرار خواهید داد. این امر می تواند برای شما و مشتریان سهولت بیشتری به همراه داشته باشد. زیرا از مراجعه حضوری مشتری به رستوران و ازدحام جلوگیری می شود. بسیاری از مشتریان تمایل دارند که در کمال آرامش در خانه یا محل کار بنشینند و بعد از بررسی مفصل منوی غذایی، اقدام به انتخاب و خرید کنند. با طراحی سایت رستوران این قابلیت مهم را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

پرداخت آنلاین هزینه غذا

تمام سایت هایی که برای رستوران ها طراحی می شود به درگاه های پرداخت آنلاین و بانک های مختلف متصل هستند. زمانی که مشتری از سایت شما غذا را خریداری کرد باید هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کند. البته برخی از کارفرمایان و مدیران رستوران ترجیح می دهند در این بخش دو گزینه قرار دهند. یک گزینه برای پرداخت آنلاین و گزینه دیگر برای پرداخت در محل.

امکان رزرو میز

حتما تا به حال با این موضوع مواجه شده اید که مشتریان شما مناسبت هایی مانند تولد، سالگرد ازدواج و … را در رستوران شما برگزار می کنند. قطعا برای برگزاری مناسبت های مختلف نیاز به رزرو میز می باشد. در طراحی سایت رستوران می توانید بخشی را به این امر اختصاص دهید تا مشتریان شما بتوانند با در نظر گرفتن روز، تاریخ و شماره میز، اقدام به رزرو آن کنند. امکان پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه نیز وجود دارد.

معرفی سایر شعب

اغلب رستوران های مشهور دارای شعب مختلفی هستند. اگر می خواهید به آسانی سایر شعب را به مشتریان خود معرفی کنید می توانید بخشی از سایت را به این کار اختصاص دهید. درج آدرس و مشخصات شعبه های دیگر در سایت باعث شهرت بیشتر شما خواهد شد. این موضوع سبب می شود تا مشتریان نزدیک ترین شعبه به محل زندگی یا کار خود را پیدا کنند و از خدمات آن استفاده کنند.

معرفی کامل منوی غذایی

شما می توانید به عنوان مدیر رستوران، یک منوی کامل از غذا را در سایت قرار دهید تا مشتریان بتوانند بر اساس ذائقه خود اقدام به انتخاب کنند. یکی از مشکلاتی که در اغلب رستوران ها وجود دارد این است که مشتری بعد از انتخاب غذا با این جمله مواجه می شود که ” این غذا تمام شده است. ” برای جلوگیری از این مساله نیز می توانید اتمام موجودی هر کدام از غذاها را در مقابل آن درج کنید تا مشتریان به راحتی انتخاب خود را از میان سایر غذاهای موجود در منو انجام دهند.

امکان برگزاری مسابقه و قرعه کشی

یکی از ترفندهای تبلیغاتی که برای جذب مشتری انجام می شود برگزاری مسابقات، اهدای جوائز، تخفیفات و … می باشد. با قرار دادن این بخش در سایت مشتریان ترغیب به خرید از رستوران شما می شوند. یکی دیگر از کارهای تبلیغاتی که می توانید انجام دهید این است که تخفیفات مناسبتی را در نظر بگیرید. به طور مثال به مناسبت عید فطر 20% تخفیف بر روی سفارشات بیشتر از 200 هزار تومان اعمال می شود.

سایر قابلیت های طراحی سایت رستوران چیست ؟

سایر قابلیت ها و امکاناتی که طراحی سایت رستوران برای مدیران دارد شامل طراحی پنل اختصاصی، امکان عضویت مشتریان، دو زبانه کردن سایت، امکان توضیح در خصوص هر کدام از غذاها، ایجاد کلوب هواداران، ایجاد نقشه گوگل و … است.
Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها