سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

سئو یا گوگل ادورز
فهرست مطالب

کدام بهتر است؟ سئو یا گوگل ادورز ؟

سئو یا گوگل ادورز ؟ هر دو شیوه ای برای افزایش بازدید وب سایت محسوب می شوند که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند. در سال های گذشته برای معرفی شغل جدید به مشتری از تبلیغات سنتی استفاده می شد. اما امروزه با راه اندازی انواع وب سایت و مدرن شدن کسب و کار با شیوه های جدیدی مواجه هستیم که می تواند کارایی بسیار بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه سئو یا گوگل ادورز بپردازیم.

سئو یا گوگل ادورز

سئو یا گوگل ادز ؟

سئو یا گوگل ادورز ( گوگل ادز ) دو شیوه برای افزایش بازدید وب سایت می باشد که به شما کمک می کند ترافیک بیشتری به سایت خود هدایت کنید. اگر خاطرتان باشد در سال های گذشته برای معرفی یک کسب و کار جدید، از تبلیغات بنری، چاپ تراکت، بیلبورد، آگهی تلویزیونی و … استفاده می شد. این روش ها دارای معایب زیادی بودند که می توان به محدودیت زمانی، هزینه بالا و … اشاره کرد. اما از زمانی که کسب و کارها وارد بستر اینترنت شدند شیوه های تبلیغات نیز تغییر کرد.

در حال حاضر هیچ فرقی نمی کند که شما می خواهید طراحی سایت فروشگاهی را آغاز کنید یا قصد دارید با طراحی سایت مشابه دیجی کالا، به موفقیت برسید. بلکه مهم این است که از چه راهی برای افزایش بازدید سایت و رونق شغل خود استفاده می کنید. نکاتی که در خصوص مقایسه سئو یا گوگل ادورز بیان می کنیم برای تمام سایت ها قابل توجه می باشد. اگر می خواهید با طراحی سایت فروشگاهی ارزان، طراحی سایت قنادی، طراحی سایت رستوران و … فعالیت خود را آغاز کنید بهتر است ابتدا با نکات مثبت و منفی این دو روش آشنا باشید.

با قیمت مناسب سفارش سئو سایت دهید...

سئو سایت چیست ؟

سئو سایت به زبان ساده یعنی انجام عملیاتی بر روی سایت که باعث می شود در یک کلمه کلیدی، در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد. برای درک بهتر این موضوع یک مثال برای شما می زنیم. تصور کنید که در گوگل عبارت ( وردپرس چیست ؟ ) را جستجو می کنید. قطعا هزاران و شاید میلیون ها سایت درباره وردپرس مطلب نوشته باشند. اما چه عاملی باعث می شود که سایت ها رتبه بندی شوند و برخی از آن ها در لینک های نخست گوگل نمایش داده شوند؟

عملیاتی که بر روی سایت انجام می شود و رتبه او را ارتقا می دهد سئو نام دارد. موتور جستجوی گوگل الگوریتم ها و استانداردهایی دارد که اگر شما بتوانید آن ها را بر روی سایت خود اجرا کنید رتبه آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند و با قرارگیری سایت شما در صدر نتایج گوگل، بازدیدکنندگان آن به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کنند.

گوگل ادز یا تبلیغات گوگل یعنی چه؟

اکنون که با مفهوم سئو آشنا شدید به سراغ تعریفی از گوگل ادورزس می رویم تا بتوانید میان سئو یا گوگل ادورز یکی را انتخاب کنید. هنگامی که یک کلمه یا عبارت کلیدی را در گوگل جستجو می کنید به وب سایت هایی که برای شما نمایش داده می شود دقت کنید. در کنار برخی از وب سایت ها و در سمت چپ آن ها نشانه ای همچون Ad را مشاهده می کنید. گوگل ادورز یا گوگل ادورس سرویس تبلیغاتی گوگل محسوب می شود که به مخاطبین ارائه شده تا بتوانند وب سایت شان را در صدر نتایج گوگل نمایش دهند. این سرویس تبلیغاتی رایگان نیست و در ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما می شود مقداری از شارژ حسابتان کم خواهد شد. تا اینجا با تفاوت سئو و گوگل ادز آشنا شدید. اکنون به بررسی مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت.

سئو یا گوگل ادورز

مزایا و معایب سئو چیست ؟

مزایا

  • سئو کاملا رایگان است و کارآیی آن ارتباط مستقیمی با میزان زمانی دارد که شما برای تحقیق کلمات کلیدی و کاربرد آن ها در محتوا صرف می کنید.
  • انجام سئو سایت باعث می شود که سایت شما بر روی دستگاه های هوشمند مانند تلفن های همراه سازگار شود و از سرعت بالایی برخوردار شود. این امر عامل مهمی در جذب کاربر محسوب می شود.
  • ترافیکی که توسط سئو ایجاد می شود منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نرخ تبدیل مشتریان توسط سئو حدود 15% است.
  • سئو سایت منجر به گسترش کسب و کار شما می شود. فعالیت مداوم و منطبق با الگوریتم های گوگل می تواند حضور شما را در فضای وب تضمین کند و افزایش بازدید سایت را به همراه داشته باشد. این امر شما را نسبت به رقبا قدرتمندتر می کند و باعث جلب اعتماد کاربران به شما خواهد شد.

معایب

  • پیاده سازی سئو به زمان زیادی نیاز دارد و کسب نتیجه از آن نیازمند صبر و حوصله شماست. تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوا برای آن ها روزها و هفته ها طول می کشد. اگر به دنبال روش هایی هستید که سریع نتیجه بدهند سئو گزینه مناسبی برای شما نیست.
  • همان طور که اشاره کردیم گوگل الگوریتم ها و استانداردهایی دارد که هر ساله آن ها را تغییر می دهد و بروزرسانی می کند. یکی از مشکلاتی که سئوکاران با آن مواجه اند این است که رتبه سایت آن ها به دلیل بروزرسانی الگوریتم ها جابجا می شود و باید مجددا زمان صرف کنند تا بتوانند رتبه سایت را برگردانند.
  • نکته مهمی که باید در انتخاب سئو یا گوگل ادورز به آن توجه داشته باشید این است که باید به طور دائم با رقبایتان رقابت کنید. اگر یک بار در صدر نتایج قرار گرفتید به این معنا نیست که کارتان به اتمام رسیده و دیگر نیازی به تلاش ندارید. زیرا رقبا دائما شما را زیر نظر دارند و می خواهند جایگاهی بهتر از شما داشته باشند.
  • این موضوع درست است که سئو رایگان است اما اجرای آن نیاز به تیمی باانگیزه و پرتلاش دارد. قطعا تیم سئو رایگان برای شما کار نمی کند و باید دستمزد آن ها را پرداخت کنید.

مزایا و معایب سئو چیست ؟

مزایا

  • از مهم ترین مزایای گوگل ادورز این است که مخاطب مشخصی را مورد هدف قرار می دهد. قطعا یکی از عوامل موفقیت در تبلیغات، شناخت رفتار جامعه هدف است. گوگل ادورز این امکان را به شما می دهد که مخاطبین کمپین را به افراد علاقه مند محدود کنید. این موضوع مخاطبین نامربوط و غیرعلاقه مند را جدا می کند و احتمال موفقیت کمپین را افزایش می دهد.
  • اگر به دنبال استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل ادورز هستید باید بدانید که به سرعت راه اندازی می شود و برای افرادی که نمی توانند زمان زیادی برای اجرای سئو صرف کنند گزینه مناسبی خواهد بود. کسب نتیجه از گوگل ادورز در زمان کوتاه انجام می شود.
  • از دیگر مزایای گوگل ادورز این است که شما می توانید آن را بر اساس بودجه خود در نظر بگیرید و مقدار آن را از قبل تعیین کنید. اگر چند کمپین فعال داشته باشید و یکی از آن ها به خوبی کار نکند امکان متوقف کردن آن و اختصاص بودجه آن به سایر کمپین ها وجود خواهد داشت.
  •  

معایب

  • استفاده از سرویس گوگل ادورز نیاز به هزینه دلاری دارد. شما باید برای هر کلیک هزینه پرداخت کنید و این سرویس جزو خدمات هزینه بر محسوب می شود. از آنجایی که نرخ دلار در کشور ما روز به روز افزایش پیدا می کند برخی مدیران کسب و کار از کاربرد آن منصرف می شوند.
  • تحریم هایی که علیه کشور ایران وضع شده دسترسی ما را به سرویس تبلیغاتی مذکور محدود کرده است. اما شرکت هایی وجود دارند که در ازای دریافت هزینه، به شما کمک می کنند تا کمپین خود را راه اندازی کنید که این امر بر هزینه های شما می افزاید.
  • احتمالا در ابتدای راه اندازی کمپین خودتان بتوانید آن را مدیریت کنید. اما با گسترش کسب و کار، باید مدیریت آن را به افراد متخصص بسپارید.
  • تبعیت از قوانین این سرویس الزامی است. ممکن است محدودیت هایی برای شما به همراه بیاورد. اما باید بدانید که عدم تبعیت از این قوانین می تواند شما را دچار مشکل کند.
  •  

نتیجه گیری !

در این مطلب به بررسی سئو یا گوگل ادورز و مقایسه آن ها پرداختیم. قطعا هر کدام از این روش ها دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود می باشد که مدیران وب سایت ها باید یکی از این شیوه ها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند. البته آن ها می توانند بعد از مشورت با کارشناسان از سئو و کمپین های تبلیغاتی به طور همزمان استفاده کنند تا بتوانند نتیجه مطلوب تری کسب کنند.

Rate this post
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها