سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

زبان طراحی سایت چیست
فهرست مطالب

زبان طراحی سایت چیست ؟

زبان طراحی سایت چیست و بهترین زبان برای یادگیری کدام است؟ برای آنکه بتوانید طراحی حرفه ای وب سایت را انجام دهید باید ابتدا با زبان های مختلف آشنا شوید. هر چه میزان اطلاعات و آگاهی شما در این زمینه بیشتر باشد قطعا به موفقیت بیشتری در این زمینه دست پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم زبان طراحی سایت چیست و هر کدام از زبان ها چه ویژگی هایی دارند.

زبان طراحی سایت چیست

طراحی وبسایت حرفه ای با زبان های برنامه نویسی

بهترین زبان طراحی سایت چیست ؟ نمی توان به این سوال پاسخ دقیقی داد. زیرا هر کدام از زبان های طراحی سایت ویژگی هایی دارند که سبب می شود کاربرد آن ها در برخی از پروژه ها مناسب و در برخی دیگر نامناسب باشد. بر همین مبنا توصیه می کنیم قبل از آنکه کار خود را به طور حرفه ای آغاز کنید و شروع به طراحی تخصصی سایت کنید ابتدا با هر کدام از این زبان ها آشنایی کامل پیدا کنید و بهترین کاربرد آن ها را بیابید. ساختار کدهای سایت از دو بخش ” سمت کاربر ” و ” سمت سرور ” تشکیل می شود. به عبارتی ساده می توان گفت که سمت کاربر، همان بخشی است که کاربر آن را مشاهده می کند و مربوط به ظاهر سایت است. اما سمت سرور که وظیفه انجام محاسبات، پردازش ها و … را دارد توسط کاربر قابل مشاهده نیست.
شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که پارامترهای مهم در انتخاب زبان طراحی سایت چیست ؟ بدون شک عواملی همچون وابستگی به پلتفرم، سادگی، تکنولوژی مورد استفاده، بازار کار، سرعت اجرا، سرعت توسعه و … در این امر دخیل هستند. به همین دلیل ممکن است زبانی که برای طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت مشابه دیجی کالا مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت از زبانی باشد که برای طراحی سایت رستوران، طراحی سایت قنادی و … بکار گرفته می شود. هنگامی که قصد طراحی سایت فروشگاهی ارزان یا حرفه ای را داریم باید به آینده کسب و کار خود نیز توجه داشته باشیم و زبانی را انتخاب کنیم که امکان توسعه در آینده را نیز داشته باشد.

با قیمت مناسب سفارش طراحی سایت شرکتی دهید...

زبان های برنامه نویسی

پایتون Python

زبان پایتون از سال 1991 به منظور ساده تر کردن روند برنامه نویسی ایجاد شد. این زبان متن باز است و تا کنون طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از افراد آن را بهترین طراحی سایت می دانند. پایتون جزو زبان های چندمنظوره و شی گرا می باشد که کاربرد آن در زمینه توسعه وب سایت، یادگیری ماشینی، نوشتن برنامه دسکتاپ و … می باشد. به همین دلیل می توان گفت که پایتون صرفا یک زبان برای توسعه سایت نیست و می توان آن را در زمینه دسکتاپ نیز بکار برد. خوشبختانه یادگیری آن آسان است و منابعی که برای یادگیری آن وجود دارد بسیار زیاد هستند.
ویژگی پایتون، زبان طراحی سایت چیست ؟ این زبان از کتابخانه های بسیار زیادی برخوردار است که سبب می شود قابلیت های مختلف را با تعداد خطوط کمتری پیاده سازی کنید. افرادی که با پایگاه داده های بزرگ کار می کنند می توانند از این زبان برای سرعت در روند کار بهره بگیرند. لازم به ذکر است که از پایتون در موتور جستجوگر گوگل نیز استفاده شده است.
پایتون علی رغم تمام مزیت ها، معایبی نیز دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم. متاسفانه سرعت اجرای کدهای پایتون نسبت به سایر زبان ها از جمله جاوا کمتر است. از مهم ترین دلایلی که سبب کندی می شود پویایی ذاتی و مفسری این زبان است که علاوه بر مزیت، نوعی ایراد نیز به شمار می رود. پایتون جزو 10 زبان برتر در جهان می باشد که میزان گرایش به آن در کشور ایران نیز در حال افزایش است.

روبی Ruby

قبل از آنکه به معرفی زبان برنامه نویسی روبی بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که طراحی سایت با کدنویسی، هزینه بیشتری نسبت به طراحی سایت با وردپرس دارد. به این معنا که اگر شما به دنبال طراحی سایت ارزان قیمت هستید بهتر است به سراغ وردپرس بروید. از آنجایی که وردپرس مجموعه ای از کدهای آماده PHP می باشد روند طراحی با آن آسان تر است و قیمت طراحی سایت وردپرس نیز ارزان تر خواهد بود.
ویژگی های روبی، زبان طراحی سایت چیست ؟ روبی نیز همانند پایتون جزو زبان های پویا، شی گرا و متن باز می باشد که کاربرد اصلی آن توسعه وب است. این زبان در سال 1990 در کشور ژاپن ابداع شد و از مزایای آن این است که در اغلب پلتفرم ها کار می کند. یکی از مهم ترین وب سایت هایی که توسط زبان روبی توسعه پیدا کرد توئیتر می باشد که امروز فردی سرشناس به نام ایلان ماسک مالک آن محسوب می شود.
از نکاتی که در هنگام انتخاب زبان روبی باید مدنظر قرار دهید این است که اگر تا کنون با زبان های برنامه نویسی آشنایی نداشته اید، روبی گزینه مناسبی برای شروع کار نیست. زیرا یادگیری آن مقداری دشوار است و افراد را دچار چالش های مختلف می کند. همچنین میزان تقاضای بازار در این زمینه نیز کمتر است.

زبان php

مشهورترین زبان طراحی سایت چیست ؟ بدون شک PHP یکی از مشهورترین و محبوب ترین زبان های طراحی سایت قلمداد می شود که متن باز و اسکریپتی است. این زبان در سال 1994 برای طراحی برنامه های تحت وب خلق شد و ساختار آن شباهت زیادی به زبان C دارد. این زبان بر روی تمام پلتفرم ها قابل اجراست. بالا بودن سرعت اجرای کدها، رایگان بودن ابزار کار با زبان PHP ، سهولت در یادگیری و وجود منابع بی شمار برای یادگیری آن از مزایای زبان محسوب می شود. جالب است بدانید که بیش از 78% از وب سایت ها با زبان PHP طراحی شده اند که می توان به ویکی پدیا و فیسبوک اشاره کرد. بازار کار این زبان در کشور ایران مناسب است و اگر قصد یادگیری آن را دارید بازار خوبی در انتظارتان خواهد بود. در بخش قبل اشاره ای به وردپرس کردیم. وردپرس مجموعه ای از کدهای آماده PHP است که روند طراحی سایت را تسریع می بخشد. اگر تاکنون از وردپرس یا جوملا استفاده کرده باشید قطعا به قدرت این زبان پی برده اید.
زبان طراحی سایت چیست

کلام آخر !

زبان هایی که از آن ها نام بردیم تنها زبان های طراحی سایت نیستند. بلکه می توان به زبان جاوا، #C ، ASP.NET و … اشاره کرد. هر کدام از این زبان ها دارای مزایا و معایبی است که تلاش می کنیم در مطالب بعد به آن ها اشاره کنیم. برخی از زبان ها از جمله ASP.NET صرفا زبان نیستند. بلکه نوعی فریم ورک یا چهارچوب برای توسعه وب نیز محسوب می شوند.

5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها