سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

راه های جذب مشتری
فهرست مطالب

راه های جذب مشتری | بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

به جرات می توان گفت تمام افرادی که به دنبال راه های جذب مشتری هستند تمایل دارند که درآمد خود را افزایش دهند و کسب و کار خود را رونق ببخشند. مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری هستند و به شما کمک می کنند تا علاوه بر افزایش درآمد، برندسازی کنید و به جایگاه خوبی در میان رقبا برسید. بکارگیری راه های جذب مشتری باید به طور حرفه ای انجام شود تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

راه های جذب مشتری

ایده برای جذب مشتری

بهترین راه های جذب مشتری کدامند؟ هیچ فرقی نمی کند که شما مدیر یک کسب و کار اینترنتی هستید یا یک فروشگاه فیزیکی دارید. بلکه مهم این است که از تکنیک ها و راه های جذب مشتری استفاده کنید تا میزان درآمد خود را افزایش دهید. واقعیت این است که تمام کسب و کارها تمایل دارند درآمد خود را بالا ببرند و به جایگاه خوبی در میان رقبا دست پیدا کنند اما تنها عده کمی از آن ها موفق می شوند. اگر شما تا به حال تلاش زیادی در این مسیر کرده اید اما به بن بست خورده اید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. زیرا به نکاتی اشاره کرده ایم که می تواند وضعیت فروش شما را متحول کند.
در سال های گذشته اغلب افراد با اجاره یا خرید مغازه، کسب و کار خود را راه اندازی می کردند. عوامل زیادی بر موفقیت آن ها تاثیرگذار بود که می توان به مکان مناسب، دکوراسیون مغازه، پرسنل شاغل در آن و … اشاره کرد. اما امروزه انقلاب عظیمی در نوع کسب و کارها ایجاد شده است. در حال حاضر افرادی هستند که با طراحی سایت فروشگاهی ارزان، طراحی وب سایت شرکتی و … به درآمدهای نجومی رسیده اند و هیچ کدام از عوامل مذکور نقشی در موفقیت آن ها نداشته است و صرفا با تکنیک ها و راه های جذب مشتری آشنا بوده اند. هنگامی که شما اقدام به طراحی سایت فروشگاهی ارزان، طراحی سایت مشابه دیجی کالا، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت قنادی و …. می کنید باید از راهکارهای نوین در جذب مشتری استفاده کنید.

برای هر کسب و کاری، طراحی سایت ضروریست!

استفاده از نرم افزار CRM و ترغیب مشتریان قبلی

نرم افزار CRM نوعی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می شود که نقش مهمی در موفقیت کسب و کارهای فیزیکی و آنلاین دارد. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد کسب و کارهایی که از نرم افزار CRM استفاده کرده اند بسیار موفق تر بوده اند و علاوه بر کاهش هزینه ها، درآمدشان افزایش پیدا کرده است. نکته جالبی در تکنیک های فروش وجود دارد و آن هم این است که مشتریان قبلی، راحت تر از مشتریان جدید متقاعد به خرید از شما می شوند. همچنین آمار خرید آن ها نیز بالاتر است. به همین دلیل می توانید با ارائه خدماتی از جمله اعتبار هدیه، کش بک، کد تخفیف و … مشتریان قدیمی را به طور مجدد ترغیب به خرید کنید.
اگر تمایل دارید تعداد مشتریان خود را بیشتر کنید باید از مشتریان قبلی کمک بگیرید. قطعا مشتریان قبلی از مهم ترین سرمایه های کسب و کار شما محسوب می شوند. مشوق های زیادی برای آن ها وجود دارد که باعث می شود اطرافیان و دوستان خود را به شما معرفی کنند. به طور مثال ارائه امتیازهای بیشتر، حق عضویت ویژه در باشگاه مشتریان، کدهای تخفیف و … از مهم ترین ترفندهای جذب مشتری جدید می باشد.

استفاده از ترفند قیمت گذاری

آیا تاکنون برای شما پیش آمده که به یک فروشگاه مراجعه کنید و با قیمت هایی مانند 9.999 ریال مواجه شده باشید؟ این نوع قیمت گذاری یک ترفند محسوب می شود که تاثیر روانی بر مخاطب دارد. قطعا قیمت 9.999 هیچ تفاوتی با قیمت 10.000 ریال نمی کند و تاثیر ناچیزی بر سود شما خواهد داشت اما مشتریان ترغیب به خرید می شوند. از دیگر راه های جذب مشتری ارائه کد تخفیف درصدی است. به طور مثال برای مشتریانی که نخستین بار از شما خرید می کنند یک تخفیف عمده قائل شوید. برای افزایش تاثیرگذاری این ترفند می توانید مدت محدودی برای آن اعلام کنید. قطعا ایجاد محدودیت های زمانی در تخفیف، نقش مهمی در جلب مشتریان جدید خواهد داشت.

تبلیغات حرفه‌ ای

به جرات می توان گفت که هیچ کدام از کسب و کارهای اینترنتی یا فیزیکی بدون تبلیغات موفق نخواهند شد. تبلیغات باید خلاقانه، هنرمندانه، قانع کننده و بیان کننده نوع فعالیت شما باشند. به طور مثال اگر قصد دارید طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی را انجام دهید باید به سراغ تبلیغاتی از نوع ایمیل مارکتینگ، کمپین های پیامکی، تبلیغات چریکی و … بروید. به طور کلی مشاغل اینترنتی نیازمند بازاریابی اینترنتی هستند و توصیه می کنیم برای افزایش مشتریان خود به سراغ تبلیغات سنتی نروید. در حال حاضر گوگل به عنوان بهترین و بزرگ ترین بازاریاب برای شما عمل می کند. به شرط آنکه طراحی سایت را بر اساس استانداردها و الگوریتم های او انجام دهید. فرقی نمی کند که شما به دنبال طراحی سایت آژانس مسافرتی هستید یا می خواهید با طراحی سایت فروش به درآمد برسید. بلکه مهم این است که با راه های جذب مشتری از طریق تبلیغات اینترنتی آشنا باشید و گوگل را به خوبی بشناسید. اما اگر شغل شما از نوع فیزیکی است می توانید علاوه بر استفاده از تبلیغات اینترنتی مانند طراحی سایت، راه اندازی پیج در شبکه های اجتماعی و … به سراغ چاپ تراکت، بنر و سایر شیوه ها بروید.

فروش مکمل و بیش فروشی

آیا با مفاهیمی مانند فروش مکمل و بیش فروشی آشنا هستید؟ فروش مکمل یا Cross-sell به این معناست که مشتری را ترغیب به خرید محصولات مکمل و مرتبط کنید. اما بیش فروشی یا Upsell به این معناست که مشتری را به خرید محصول گران تر و ویژه تر ترغیب کند. قطعا مشتریان در نخستین انتخاب، سختگیرانه عمل می کنند. اما هنگامی که به شما اعتماد کردند و خریدشان نهایی شد، افزایش فروش راحت تر انجام می شود و شما می توانید از دو تکنیک Cross-sell و Upsell استفاده کنید. اکیدا توصیه می کنیم برای اجرای تکنیک Upsell عجله نکنید و اجازه دهید تا تصمیم مشتری برای خرید قطعی شود. در Upsell می توانید پکیج هایی را نیز آماده کنید و آن را به مشتری پیشنهاد دهید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در سال هایی نه چندان دور، کسب و کارهای فیزیکی به دست فراموشی سپرده می شوند و کسب و کارهای اینترنتی میدان دار خواهند شد. اگر می خواهید به دست فراموشی سپرده نشوید اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی کنید و از تکنیک های اصولی برای بهبود رتبه آن کمک بگیرید. از زمانی که مشاغل اینترنتی رونق پیدا کرده اند موضوعی به نام سئو اهمیت پیدا کرد. سئو به این معناست که سایت را به نحوی بهینه سازی کنیم که در رتبه های اول گوگل قرار بگیرد و به کاربران زیادی معرفی شود. امروزه افراد نه تنها برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان به سراغ گوگل می روند بلکه بسیاری از خریدهای خود را نیز از این طریق انجام می دهند. به همین دلیل است که طراحی سایت مشابه دیجی کالا رواج زیادی پیدا کرده است. سایت دیجی کالا به خوبی با راه های جذب مشتری آشناست و توانسته استراتژی خود را به نحوی اجرا کند که اغلب کاربران ترغیب به خرید شوند.

فعالیت در شبکه ‌های اجتماعی

از دیگر راه های جذب مشتری که امروز کاربرد زیادی دارد فعالیت در شبکه های اجتماعی است. ما در عصری سوشیال مدیا زندگی می کنیم. به این معنا که بخش عمده ای از افراد، حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی دارند و از این ابزار برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. کسب و کارها می توانند از این بستر برای افزایش فروش و جذب مشتری استفاده کنند. شبکه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و … محبوب ترین شبکه های اجتماعی هستند. روش هایی که به شما کمک می کنند تا فروش خود را افزایش دهید شامل موارد زیر می باشند:

  • تولید محتوای غیر تکراری و جذاب برای کاربران
  • تولید محتوای آموزشی در قالب ویدئو، تصویر و متن
  • بهره گیری از تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ
  • معرفی محصولات و خدمات به شکل کاربردی
راه های جذب مشتری

کلام آخر !

تمام مواردی که به آن ها اشاره کردیم تنها به یک شرط به موفقیت شما کمک می کنند و آن هم شناخت دقیق از کسب و کار است. از ابتدا باید به شناخت کامل از حیطه کاری خود برسید تا بتوانید گام را محکم تر بردارید. پس از آنکه بازار هدف و نوع مشتریان را شناختید چند سوال مهم از خود بپرسید : محصول و خدمات شما چه ارزشی برای مشتری ایجاد می کند؟ کدام یک از راه های جذب مشتری برای آن ها مناسب تر است؟ مشتریان شما در چه سطحی از نظر درآمد قرار گرفته اند؟ پاسخ تمام این سوالات به شما کمک خواهد کرد که فروش را افزایش دهید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.
5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها