سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

مراحل یادگیری طراحی سایت
فهرست مطالب

مراحل یادگیری طراحی سایت

در این مطلب شما را با مراحل یادگیری طراحی سایت و نکات مهم در هر مرحله آشنا خواهیم کرد. اغلب دانشجویان و افرادی که متمایل به ورود به بازار کار هستند دچار نوعی سردرگمی می باشند. آن ها نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و چه گام هایی بردارند. ما در این مطلب کمک خواهیم کرد که علاوه بر ذکر مراحل یادگیری طراحی سایت، به جوانب مختلف آن نیز آشنایی پیدا کنید و گام های نخست را با اطمینان بردارید. قطعا بازار طراحی وب سایت در کشور ما در حال رونق گرفتن می باشد. زیرا مشاغل به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا کرده اند و اهمیت حضور در این فضا را درک کرده اند.

مراحل یادگیری طراحی سایت

مراحل اولیه طراحی سایت

افرادی که قصد یادگیری مراحل یادگیری طراحی سایت را دارند باید بدانند که مسیر پرفراز و نشیبی در انتظار آن هاست. اگر در این مسیر از گام های بعدی مطلع نباشید کارتان مقداری دشوار خواهد شد و نمی توانید به موفقیت چندانی برسید. به همین دلیل نقشه راه همانند داشتن نقشه گنج می باشد و به شما کمک می کند تا تمام گام ها را حساب شده بردارید. قبل از آنکه به معرفی مراحل یادگیری طراحی سایت بپردازیم باید این موضوع را گوشزد کنیم که شما باید ابتدا حیطه کاری خود را مشخص کنید. طراحی وب سایت تخصصی از دو بخش بک اند و فرانت اند تشکیل می شود. بک اند همان برنامه نویسی سمت سرور می باشد که منطق سایت را پیاده سازی و اجرا خواهد کرد و فرانت اند مربوط به طراحی ظاهری سایت می باشد که به آن برنامه نویسی سمت کاربر می گویند.
برنامه نویسی سمت سرور یا بک اند به یادگیری دانش تخصصی نیاز دارد که زمان زیادی می طلبد. افرادی که در این زمینه از برنامه نویسی فعالیت می کنند به نام برنامه نویسان Full Stack شناخته می شوند. پس می توان نتیجه گرفت که شما باید ابتدا حیطه علاقه مندی خود را مشخص کنید و تمام تلاش خود را صرف یادگیری و کسب مهارت کنید. در واقع هیچ فرقی نمی کند که شما تمایل دارید طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهید یا در زمینه طراحی سایت خدماتی، طراحی سایت رستوران، طراحی سایت قنادی، طراحی سایت مشابه دیجی کالا و …. فعالیت کنید. بلکه مهم آن است که با ساختار طراحی سایت به طور گام به گام آشنا شوید تا بتوانید به طراحی تخصصی وب سایت مشغول شوید و از آن کسب درآمد کنید.

برای هر کسب و کاری، طراحی سایت ضروریست!

یادگیری زبان HTML

زبان HTML یکی از زبان های نشانه گذاری است که اغلب افراد از آن به نام زبان برنامه نویسی یاد می کنند. نخستین سایت های منتشر شده در وب با همین زبان ساخته شدند و از المان های بسیار ساده در آن ها استفاده شده است. از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی در این حیطه رخ داده و هر کدام از این تغییرات، ما را چند گام رو به جلو هدایت کرده است. پس یادگیری زبان HTML گام نخست در مراحل یادگیری طراحی سایت می باشد. از این زبان برای ایجاد ساختار کلی صفحات وب و ایجاد بدنه اصلی استفاده می شود. زبان HTML با تگ ها کار می کنند و هر کدام از تگ ها نشان دهنده عناصری هستند که از وظایف خاصی در سایت برخوردارند.

یادگیری زبان CSS

اگر می خواهید به یک فرد حرفه ای در طراحی وب سایت اختصاصی تبدیل شوید باید به زبان CSS نیز آشنایی پیدا کنید. هنگامی که شما صرفا زبان HTML را بکار می گیرید محدودیت زیادی در استفاده از عناصر ایجاد می شود. زیرا شما به عناصر معدودی دسترسی دارید. اما زبان CSS به کمک رفع این مشکل آمده و به منظور زیباسازی و فرم دهی صفحات وب بکار می رود. بسیاری از متخصصین بر این باور هستند که زبان CSS همانند HTML نوعی زبان نشانه گذاری محسوب می شود و جزو زبان های برنامه نویسی نیست. بکارگیری از رنگ ها، فونت ها، ابعاد، شیوه چیدمان عناصر و … همگی با این زبان انجام می شود.

یادگیری زبان جاوا اسکریپت

از دیگر مراحل یادگیری طراحی سایت تسلط به زبان جاوا اسکرپیت است. اما به شرط آنکه دو زبان قبل را به خوبی یاد گرفته باشید و به مهارت کافی دست پیدا کرده باشید. در سال های گذشته از سایت های استاتیک استفاده می شد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی با معایب سایت استاتیک آشنایی دارید. زبان جاوا اسکریپت از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان محسوب می شود که به کمک آن توانستیم سایت های پویا طراحی کنیم. این زبان تفسیری می باشد و مبتنی بر شیء است و از روش های مختلف برنامه نویسی نیز پشتیبانی می کند. زبان جاوا اسکریپت برای برنامه نویسی سمت سرور یا بک اند کاربرد دارد و می توان از آن برای طراحی اپلیکیشن ها، بازی ها و … استفاده کرد.

یادگیری زبان PHP

اگر بخواهیم به اهمیت یادگیری زبان PHP در آموزش طراحی سایت اشاره کنیم باید یک مثال برای شما بزنیم. تصور کنید که یک صفحه تماس با ما برای سایت خود طراحی کرده اید. اگر دکمه ارسال فرم ها در این صفحه کار نکند و کاربران نتوانند اطلاعات خود را ارسال کنند چه مشکلاتی برای سایت ایجاد می شود؟ قطعا آن ها قادر به ثبت نام، پرسش سوالات و … نخواهند بود. برای رفع این مشکل باید از زبان PHP استفاده کرد. این زبان عاملی برای برقراری ارتباط بین کاربر و پایگاه داده می باشد و جزو زبان های برنامه نویسی سمت سرور است. اگر این زبان را به خوبی یاد بگیرید قادر خواهید بود اسکریپت هایی بنویسید که از کاربران سایت خود اطلاعات کسب کنید و بعد از پردازش آن ها را به خودشان برگردانید. قطعا در پروژه های بسیار بزرگ مانند فیسبوک، ویکی پدیا و … از این زبان استفاده می شود. علاوه بر زبان های مذکور باید به سراغ یادگیری زبان پایتون و جاوا نیز بروید تا بتوانید گام نخست در مراحل یادگیری طراحی سایت را بردارید.
مراحل یادگیری طراحی سایت

برای یادگیری طراحی سایت به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

اگر قصد دارید به عنوان یک برنامه نویس فعالیت کنید باید همیشه بروز و آپدیت باشید. زیرا در حیطه ای کار می کنید که رکن اصلی آن تکنولوژی است. ذات تکنولوژی، تغییرات مداوم و بروزرسانی های مکرر می باشد. برنامه نویسان باید به بهترین و بروزترین ابزارهای برنامه نویسی مجهز باشند. ویرایشگرهای متنی و محیط های توسعه برنامه نویسی از این ابزارها محسوب می شوند و کمک می کنند تا کار طراحی سایت برای ما جذاب تر و راحت تر شود. در انتخاب ابزار دو گزینه پیش روی شما وجود دارد که می توان به Text Editor ها و IDE ها اشاره کرد. اغلب برنامه نویسان تفاوتی میان این دو ابزار قائل نیستند و تفاوت آن ها را نمی دانند.

ویرایشگرهای کدنویسی

توصیه می کنیم در مراحل یادگیری طراحی سایت از ادیتورهایی استفاده کنید که پیشرفته هستند و امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می دهند. به طور مثال ادیتوری که در تمام کامپیوترها و لپ تاپ ها وجود دارد Notepad است. این ادیتور قابلیت هایی مانند تشخیص خطا، رنگ گذاری کلمات کلیدی، کامل کردن خودکار و … را ندارد. قطعا ویرایشگرهایی که این امکانات را دارند کمک می کنند تا برنامه نویسی در کمترین زمان ممکن و بدون خطا انجام شود. مشهورترین ادیتورها شامل Microsoft Expression Web، PhpStorm، Notepad++، Microsoft Visual Studio، NetBeans و Komodo Edit می باشد. البته به جز این موارد، ادیتورها یا ویراشگرهای دیگری نیز وجود دارند که می توانید آن ها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.
مراحل یادگیری طراحی سایت

نتیجه گیری !

برخی از افراد در زمینه طراحی سایت با وردپرس کار می کنند و خود را یک برنامه نویس می دانند. در این بخش باید اشاره کنیم که وردپرس نوعی سیستم مدیریت محتوا می باشد که مجموعه ای از کدهای آماده PHP است. این کدها اپن سورس هستند و افراد می توانند با دانش برنامه نویسی آن را توسعه دهند. اما وردپرس به نحوی ساخته شده که بدون تغییر در کدهای آن نیز می توانیم یک وب سایت راه اندازی کنیم. در حال حاضر هزینه طراحی سایت ارزان با وردپرس بسیار کمتر از طراحی اختصاصی سایت با برنامه نویسی می باشد و کسانی که در حیطه برنامه نویسی کار می کنند تخصص بیشتری دارند.
5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها