سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

طراحی سایت آموزشی چیست
فهرست مطالب

طراحی سایت آموزشی چیست ؟

طراحی سایت آموزشی چیست و مخاطبان آن ها چه کسانی هستند؟ امروزه سایت های آموزشی بخش عمده ای از سایت های اینترنتی محسوب می شوند که کاربران بسیار زیادی دارند. زیرا در سال های اخیر، اغلب امور به وسیله اینترنت و از راه دور انجام می شود. با ما همراه باشید تا به تمام جوانب این سوال که ” طراحی سایت آموزشی چیست ؟ ” بپردازیم.

طراحی سایت آموزشی چیست

مهم ترین نکات در طراحی سایت آموزشی چیست ؟

از نظر شما مهم ترین هدف طراحی سایت آموزشی چیست ؟ قطعا می دانید که در طول سال های اخیر با ویروسی به نام کرونا دست و پنجه نرم می کنیم. از زمانی که جهان دچار این ویروس شد بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام شد. مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها تدریس را به شکل اینترنتی درآوردند تا از تجمع افراد در محیط های آموزشی جلوگیری کنند. فارغ از ویروس کرونا و وضعیتی که در تمام جهان حکمفرما کرد باید بگوییم که طراحی سایت های آموزشی، کیفیت آموزش را به شدت افزایش داده است و این موضوع مختص به کشور ایران نیست. بلکه در بسیاری از کشورها این مزیت برقرار است.

فرض کنید در 20 سال گذشته اگر فردی در یک شهر دور افتاده زندگی می کرد و علاقه زیادی به شرکت در کلاس های آموزشی داشت باید مسیر طولانی را برای رسیدن به آن طی می کرد. این موضوع برای تمام افراد مقدور نبود. اما از هنگامی که آموزشگاه ها تدریس مجازی را از طریق سایت یا اپلیکیشن شروع کردند محدودیت ها از بین رفت. اکنون افراد از دورافتاده ترین نقطه جهان نیز می توانند در سایت مورد نظر خود ثبت نام کنند و از دوره های آموزشی بهره مند شوند. در حال حاضر که با اهمیت طراحی سایت آموزشی آشنا شدیم نوبت به این می رسد که نکات مهم در این خصوص را مورد بررسی قرار دهیم.

با قیمت مناسب سفارش طراحی سایت فروشگاهی دهید...

ویژگی طراحی سایت آموزشی چیست ؟

قطعا سایت های آموزشی موفق در طراحی به نکات مهمی توجه کرده اند که توانسته کمک زیادی به موفقیت آن ها کند. در ادامه به بررسی ویژگی سایت آموزشی می پردازیم.

طراحی واکنش گرا ( ریسپانسیو )

طراحی ریسپانسیو چیست؟ به جرات می توان گفت که همه ما قابلیت ریسپانسیو بودن سایت ها را مشاهده کرده ایم اما با معنای آن آشنا نیستم. منظور از ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت این است که صفحات مختلف سایت در تمام دستگاه های هوشمند از جمله موبایل، تبلت و … یکسان نمایش داده شود. طبق تحقیقاتی که انجام شده نشان می دهد که اغلب مخاطبین سایت های آموزشی، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند که از دستگاه هایی غیر از کامپیوتر وارد سایت می شوند. به همین دلیل لازم است تا بتوانند صفحات، مطالب، تصاویر و ویدئوها را به طور مرتب و یکسان مشاهده کنند.

اگر یک سایت به صورت ریسپانسیو طراحی نشده باشد صفحات آن فقط از طریق کامپیوتر به طور منظم و مرتب نمایش داده می شود و هنگامی که از طریق موبایل یا تبلت وارد شویم هیچ کدام از اجزای سایت در جای اصلی خود نمایش داده نمی شوند. سایت های واکنش گرا از نظر کسب رتبه در جایگاه بسیار ویژه ای نسبت به سایت های غیر واکنش گرا قرار دارند و زودتر مورد توجه گوگل قرار می گیرند.

ساختار منعطف

منظور از ساختار منعطف در طراحی سایت آموزشی چیست ؟ ساختار سایت آموزشی با انواع طراحی سایت متفاوت باشد. زیرا معمولا قابلیت توسعه و گسترش دارند و دائما بخش های جدید به آن اضافه می شود. بسیاری از سایت های مشهور در جهان به صورت چند زبانه هستند تا افراد مختلف از سرتاسر دنیا بتوانند این سایت را با چند زبان مشاهده کنند و از آموزش های آن بهره مند شوند. اما میزان انعطاف این سایت ها باید بر اساس نیاز و هدف آن باشد.

سرعت بالا

هیچ فردی تمایل ندارد در حین تماشای یک ویدئوی آموزشی زنده یا از قبل ضبط شده، با کندی و قطعی مواجه شود. وجود این ایراد در طراحی سایت باعث می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن، کاربران زیادی را از دست بدهید. اگر در حوزه آموزش آنلاین فعالیت می کنید حساسیت این موضوع بیشتر خواهد شد. سرعت بالا یکی از مهم ترین امکانات طراحی سایت آموزشی است که رعایت آن به بهترین شکل بسیار ضروری است.

نکات مهم در طراحی سایت آموزشی چیست ؟

تعیین اهداف و ماموریت

هدف و ماموریت شما از طراحی سایت چیست ؟ برخی از سایت ها با هدف آموزش کودکان طراحی می شوند. قطعا باید ساختار سایت به نحوی باشد که هم برای کودکان و هم برای والدین آن ها کاربردی باشد. قالب سایت و رنگ هایی که در آن بکار می رود نکته مهمی در جلب توجه کودکان به شمار می رود. اما هر چقدر که سن کودک افزایش پیدا می کند و به سمت نوجوانی و جوانی متمایل می شود باید از قالب های بهتر با رنگ های متناسب با سن مخاطب استفاده کنید. قطعا هیچ نوجوان 17 ساله ای تمایل ندارد وارد سایتی شود که قالب آن برای کودک 7 ساله طراحی شده است.

فعالیت در زمینه اصلی

به مدیران سایت های آموزشی توصیه می کنیم از چارچوبی که برای خود تعیین کرده اند فراتر نروند و به شکل تخصصی فعالیت کنند. این امر سبب می شود تا به مرور زمان به عنوان مرجع در آن زمینه شناخته شوید و کاربران زیادی را از طریق گوگل به خود جذب کنید. فرض کنید قصد طراحی سایت برای دانشگاه را دارید. قطعا هر دانشگاه از چندین دانشکده تشکیل شده است. در طراحی سایت باید برای هر کدام از دانشکده ها یک بخش مجزا تعریف کنید تا دانشجویان بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

استفاده از المان های تصویری

هنگامی که به برترین سایت های آموزشی در جهان وارد می شوید در صفحه نخست با ویدئوها و تصاویری روبرو می شوید که درباره ارائه خدمات، کیفیت آن ها و … توضیح داده شده است. شما باید علاوه بر کمک گرفتن از عناصر و المان های بصری، از قابلیت های متنوع مانند امکان چت با پشتیبانی و … نیز استفاده کنید تا حس اعتماد در کاربر به وجود آید.
5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها