سالهاست که در کنار کسب و کارهای گوناگون بوده ایم. امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای شما در زمینه طراحی سایت و سئو سایت بدهیم.

اطلاعات تماس

021-57953 - 021-41075000

تهران، جردن، خیابان گلفام، پلاک 50 طبقه 1

info@3nb.org

10 تا از پرفروش ترین محصولات اینترنتی
فهرست مطالب

10 تا از پرفروش ترین محصولات اینترنتی

برای شروع فروش آنلاین از طریق سایت و یا شبکه های اجتماعی لازم هست با محصولاتی که فروش بالا دارند به خوبی آشنا شویم، چالش هایی که در زمان فروش ممکن است با آنها بر بخوریم را بدانیم تا خیلی زود به سود رسیده و از خطر شکست دور بمانیم. پس از مقدمه ی طولانی صرف نظر می کنیم و 10 تا از پرفروش ترین محصولات اینترنتی را معرفی خواهیم.

در نمودار زیر با یک نگاه می توانید 10 دسته محصولی که توسط کاربران سرچ بالایی دارند و در نهایت فروش آنها نیز خوب است را ببینید. در ادامه هر محصول را به صورت جزئی تر بررسی خواهیم کرد.

1- محصولات دیجیتال و الکترونیکی + لوازم جانبی

محصولات دیجیتال و هوشمند مختص گروه سنی خاص و یا جنسیت نیست همچنین از قیمت پایین تا قیمت بسیار بالا از آنها موجود است به همین خاطر یکی از پرفروش ترین محصولات اینترنتی به شمار می آیند. محصولاتی که در حوزه دیجیتال و لوازم هوشمند سرچ بالایی توسط کاربران اینترنتی دارند و آن را خریداری می کنند شامل :

  • گوشی موبایل
  • گوشی آیفون
  • لپتاپ
  • مک بوک
  • هندزفری
  • ایرپاد
    و…

 جالب است بدانید در حوزه ی فقط لپتاپ ماهانه به صورت میانگین 40,000 سرچ وجود دارد که اگر فقط 50 درصد آنها مشتری شوند 20,000 فروش باقی ماند که البته اگر اصولی بر روی سایت کار شود فروش قطعا بیش از 50 درصد خواهد بود

چالش ها

فروش هر محصولی چه آنلاین و چه حضوری چالش های خودش را به همراه دارد این قضیه از فروش محصولات دیجیتالی نیز به دور نیست. یکی از مهم ترین چالش ها تغییر قیمت ها با توجه به نوسان قیمت دلار است. اگر شما بخواهید پس از دریافت سفارش و پرداخت محصول را خریداری کنید و یا وارد کنید ممکن است هزینه بیشتر از مبلغی شود که از مشتری دریافت کرده اید.

یک راه حلی که برای این مشکل وجود دارد خرید تعدادی محصول از قبل و سپس فروش آنها است اما باز هم باید مراقب باشید برای مثال اگر آیفون 13 خریده باشید باید قبل از وارد شدن آیفون 14 آنها را فروخته باشید وگرنه ممکن است روی دستتان بماند!!!!

2- پوشاک

دیگر محصولی که دومین رتبه را در پرفروش ترین محصولات اینترنتی دارد، پوشاک است. دسته ی پوشاک خیلی کلی است و زیر دسته های زیادی مثل : لباس ورزشی، تیشرت، پیراهن، شلوار، تاپ، لباس زیر، کفش و … دارد که هر کدام برای زنانه و مردانه جداگانه فروش دارند.

در تصویر زیر پوشاکی که بیشترین فروش را دارند نمایش داده شده است:

پرفروش ترین پوشاک در اینترنتی

شاید بتوان گفت مهم ترین دلیلی که فروش پوشاک کمتر از وسایل دیجیتالی است، لذت افراد از خرید حضوری است. هنوز هم خیلی از افراد دوست دارند لباسی که می خرند را از نزدیک ببینند و یا لازم است آن را پرو کنند.

اما با این وجود سرچ پیراهن زنانه در ماه بیش از 40,000 است و یا برای مانتو این عدد بیش از 120,000 است که عدد بالایی است آن هم فقط برای پوشاک زنانه . 

چالش ها

اگر هم فروش در مغازه یا فروشگاه باشد و هم در سایت در مدیریت محصولات و یا جزئی تر در مدیریت انبار دقت لازم را باید داشته باشیم. 

برای مثال اگر از یک مدل مانتو 20 تا موجود باشد تعدادی برای فروش اینترنتی و تعدادی هم برای فروش حضوری کنار گذاشته شود چرا که در صورت عدم موجودی اکثرا تولیدکننده دقیقا مثل همان جنس را تولید نمی کند و اگر وارداتی باشد که خرید مشابه همان کالا دشوار است پس مجبور می شویم پرداختی مشتری اینترنتی را عودت دهیم و مشتری را از دست خواهیم داد.

 

?? شما با چه چالش هایی در زمان فروش اینترنتی پوشاک مواجه شدید؟ برای ما دیدگاه خود را بنویسید

3- لوازم آرایشی و محصولات زیبایی

درست است که لوازم آرایش فقط گروه بانوان را شامل می شود اما چون که ایران دومین رتبه را در جهان برای خرید لوازم آرایشی دارد پس در نتیجه فروش این محصولات هم در اینترنت بسیار بالاست.

آمار سرچ لوازم آرایشی

محصولاتی که بیشترین فروش در حوزه لوازم آرایشی دارند:

  • کرم پودر = ماهیانه حدود 19,000 سرچ
  • خط چشم = ماهیانه حدود 50,000 سرچ
  • ریمل = ماهیانه حدود 19,000 سرچ
  • ضد آفتاب = ماهیانه حدود 10,000 سرچ
  • مرطوب کننده = ماهیانه حدود 12,000 سرچ

چالش ها

محصولات آرایشی و بهداشتی برای فروش اینترنتی لازم است مجوز های بهداشتی را داشته باشند. همچنین یکی دیگر از چالش ها در این حوزه پیدا کردن و فروش محصولات اصل است که هم باعث می شود قیمت فروش بیشتر شود و همین طور پیدا کردن محصول اصل کمی دشوار است.

4- لوازم خانه و آشپزخانه

لوازم برقی و یا غیر برقی خانه از دیگر محصولات پرفروش اینترنتی هستند. شاید بتوان گفت آمار فروش این محصولات اواخر سال بخصوص ماه های بهمن و اسفند خیلی بیشتر از زمان های دیگر است.

  • انواع پرده = ماهیانه حدود 40,000 سرچ
  • فرش = ماهیانه حدود 25,000 سرچ
  • مبلمان= ماهیانه حدود 60,000 سرچ
  • روتختی = ماهیانه حدود 35,000 سرچ

چالش ها

شاید فروش اینترنتی این حوزه بیشتر مناسب کسانی باشد که یا تولید کننده هستند و یا فروش حضوری دارند و در کنار آن می خواهند فروش آنلاین هم داشته باشند. به عنوان شروع از صفر یک آنلاین شاپ شاید کار در این حوزه دارای ریسک باشد و همچنین سرمایه زیادی را هم لازم داشته باشد.

5- لوازم یدکی

قطعات و لوازم جانبی خودرو فروش بالایی دارند. بخصوص لوازم یدکی برخی از خودرو ها ممکن است در فروشگاه های آنها پیدا نشود و با سرچ در گوگل به دنبال محصول موجود باشند و آن را اینترنتی خرید می کنند.

6-لوازم تحریر، اسباب بازی و کتاب

لوازم تحریر تقریبا یک کالای فصلی است که فروش آن در شهریور ماه و قبل از شروع مدارس خیلی بیشتر است.
کتاب از جمله محصولاتی است که هم فروش فیزیکی دارد و هم فایلی. اما در این چند سال اخیر کتاب الکترونیکی بسیار رواج پیدا کرده است و فروش فایلی آن خیلی بیشتر است.

اما نباید از میزان سرچ اسباب بازی غافل شد. اسباب بازی حدود 190,000 سرچ در ماه دارد که عدد چشمگیری است.

7- خوراکی و نوشیدنی

برای فروش خوراکی و نوشیدنی به صورت آنلاین چند روش وجود دارد.

یکسری از مواد غذایی به صورت دست ساز در خانه تولید می شوند و می توان به عنوان یک کسب و کار خانگی فروش آنلاین داشت مانند آبلیمو، رب خانگی و یا شیرینی و کیک که شاید جالب باشد سرچ ماهیانه کیک بیش از 30,000 در ماه است که در صورت جذب مشتری فروش بالایی به همراه دارد.

برای فروش مواد غذایی اگر رستوران و یا کافه داشته باشید هم می توانید مشتریان خوبی داشته باشید. فروش پیتزا و قهوه یکی از دو خوراکی پرطرفدار است که در اینترنت هم محبوبیت بالایی دارند. در تصویر زیر مقایسه ای از میزان سرچ این دو نشان داده است.

مقایسه میزان فروش قهوه و پیتزا

اگر هم فروشگاه و مغازه مواد غذایی دارید می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید. انواع آجیل مانند بادام و گردو سرچ بیش از 60,000 را در ماه دارند. همچنین نوتلا و انواع شکلات هم گزینه ی خوبی برای فروش هستند.

8- عطر و ادکلن

اگر عطر و ادکلن اصل را داشته باشید فروش بسیار خوبی خواهید داشت. انواع برندهای عطر مانند عطر زارا، لجند، ساواج و … سرچ بالایی دارند.

9-اکسسوری و زیورآلات

این دسته از محصولات محبوبیت زیادی بخصوص برای کاربران با بازه سنی 14 تا 24 سال دارد. اگر بتوانید مخاطبین با این گروه سنی را جذب سایت خود کنید فروش بسیار خوبی خواهید داشت. زیرا بازگشت این مشتریان زیاد هست و ممکن است در ماه چندین بار خرید انجام دهند.

محصولات پرفروش که به عنوان اکسسوری می توان نام برد شامل : عینک آفتابی، ساعت، دستبند، دستکش و .. هستند که ماهیانه بیش از 30,000 سرچ را دارند.

فروش اکسسوری یک پیشنهاد عالی

اگر تازه می خواهید یک آنلاین شاپ را راه اندازی کنید و نمی دانید چه محصولی بفروشید، فروش اکسسوری یک انتخاب عالی است. برای خرید میزان انبوه آن سرمایه ی کمتری نسبت به بقیه اجناس لازم دارد و همچنین اغلب حجم کمی دارند و نیاز به انبار و یا اتاق جداگانه ای برای نگهداری آنها نیست.

10- صنایع دستی

انواع صنایع دستی مانند میناکاری، خاتم کاری، ملیله کاری و فیروزه کوبی از جمله محصولات پرفروش صنایع دستی در اینترنت هستند.

در هر فصل کدام محصول بیشتر میفروشه؟

همان طور که بالاتر هم توضیحاتی دادیم یکسری از محصولات هستند که در زمان و یا فصل خاصی فروش بیشتری دارند در ادامه به چند مورد آنها بیشتر می پردازیم:

اواخر تابستان

فروش فصلی لوازم تحریر

فصل پاییز و زمستان

فروش فصلی لباس زمستانی

فصل بهار و تابستان

فروش فصلی ضد آفتاب

دیجیکالا چه محصولاتی را بیشتر می فروشد؟

طبق آخرین گزارشی که دیجیکالا از عملکرد خود در سال 1401 منتشر کرده است :

  • بیشترین فروش دیجی کالا براساس ریالی مربوط به گوشی موبایل بوده است
  • بیشترین فروش براساس تعداد مربوط به هندزفری بوده است

برای فروش آنلاین از کجا شروع کنیم؟؟

تا اینجا با 10 تا از محصولات اینترنتی پرفروش آشنا شدیم اما برای شروع فروش محصول به صورت اینترنتی از کجا شروع کنیم؟

  1. محصولی که میخواهید بفروشید را انتخاب کنید
  2. بودجه برای تامین محصول، بسته بندی و ارسال را تعیین کنید
  3. سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود سفارش دهید
  4. با بهینه سازی سایت صفحه اول گوگل باشید
  5. تبریک میگم فروش شما آغاز شده است….

با توجه به توضیحات این مقاله و مشورت با کارشناسان این حوزه می توانید محصولی را برای فروش انتخاب کنید و با گشتی در بازار بودجه حدودی را تخمین بزنید.

برای طراحی سایت فروشگاهی هم می توانید هم از فریلنسر ها و یا شرکت های طراحی سایت کمک بگیرید. یک شرکت طراحی سایت معتبر با تیم متخصص و قوی انتخاب بهتری برای داشتن سایت کاربردی است.

همین الان در جشنواره تخفیف سفارش طراحی سایت فروشگاهی دهید

و در آخر هم اگر بخواهید صفحه اول گوگل باشید لازم است فرآیند سئو بر روی سایت شما اجرا شود. در این صورت در چند لینک اول گوگل خواهید بود و فروش بالایی را تجربه می کنید.

شما هم اگر پیشنهادی در خصوص محصولات اینترنتی پرفروش دارید و یا در فروش آنلاین با چالش هایی روبه رو شدید با ما در میان بگذارید.. 

5/5 امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

بسیار عالی بود 👏👏🙏🙏

محمد

سلام
ما در حوزه پوشاک فعالیت می کنیم. به نظر شما اگه بخوایم فروش بیشتری داشته باشیم بهتره روی اینستا تمرکز کنیم یا روی سایت؟؟؟

حامد

بسیار عالی بود 💕👌
برای لوازم آرایشی ممنون میشم بگید کدوم دسته و چه برندهایی سرچ بیشتری دارن